סקר מאגר מוחות בקרב תושבי צפת קובע: 85% מרוצים מהמגורים בצפת, 85% מרוצים מתפקוד העירייה ,90% מרוצים מתפקוד ראש העיר

מעניין אותך...שתף:

Share on whatsapp
Share on facebook
Share on telegram
Share on twitter
Share on email
Share on print

סקר מאגר מוחות בקרב תושבי צפת קובע: 85% מרוצים מהמגורים בצפת, 85% מרוצים מתפקוד העירייה ,90% מרוצים מתפקוד ראש העיר

במהלך השבועות האחרונים ביצעה עיריית צפת סקר מעמיק באמצעות מכון המחקר 'מאגר מוחות' בהובלתו של פרופסור יצחק כ"ץ, מהסוקרים המובילים והמקצועיים בישראל. בסקר בצפת השתתפו 502 נשאלים שהינם מדגם מייצג של תושבי העיר צפת מכלל המגזרים והגילאים (18 ומעלה), שהשיבו על 34 שאלות במגוון תחומים, במטרה לבחון את תפקוד העירייה, השירות לתושב, שביעות רצון התושבים מפעילות הרשות, מה הנושאים בהם התושבים חושבים שיש להשתפר וכן לבחון את איכות השירות שהתושב מקבל מהמחלקות השונות בעירייה.

ראוי לציין כי הסקר מגיע לאחר שנה וחצי של פעילות אינטנסיבית במיוחד, במהלכה בוצעו מהפכות רבות בהצבת התושב במרכז, פיתוח העיר, שיפור חזות העיר, קידום פרויקטים, מיתוג העיר ושיפור השירות לתושב. ממצאי הסקר מעידים על גאוות יחידה עולה בקרב התושבים, שינוי משמעותי בטיפול הרשות בתושבים ואמון נרחב בראש העיר שוקי אוחנה.

על פי ממצאי הסקר, 85% מבין בעלי הדעה מרוצים עד מרוצים מאוד מהמגורים בצפת, כאשר רק 4% אינם מרוצים מהמגורים בעיר.  האחוזים זהים גם באשר לשאלות 'עד כמה  את'ה מרוצה או לא מרוצה מתפקודה של עיריית צפת כיום- 85% מרוצים עד מרוצים מאוד, נתון המעיד על הנבעת אמון מוחלטת במערכת ושיפור הטיפול בתושב. אם לא די בכך, האחוזים הופכים נחרצים עוד יותר באשר לשאלת שביעות הרצון מתפקודו של ראש העיר שוקי אוחנה- 90% מרוצים עד מרוצים מאוד, 7% השיבו 'ככה כה' ו 3% בלבד אינם מרוצים.

על פי הנתונים, בקרב עולים חדשים 83% מרוצים מהמגורים בצפת ותפקוד העירייה, בקרב הציבור החילוני בצפת 74% מרוצים מהמגורים בצפת, 85% מרוצים מתפקוד העירייה ו-90% מרוצים מתפקוד ראש העיר.  המספרים עולים עוד יותר בקרב הציבור המסורתי- 81% מרוצים מהמגורים בעיר, 85% מרוצים מתפקוד העירייה ו97% מרוצים מתפקוד ראש העיר. בקרב הציבור הדתי לאומי- 89% מרוצים מהחיים בצפת, 90% מרוצים מתפקוד העירייה ו98% מרוצים מתפקוד ראש העיר. בקרב הציבור החרדי- 97% מרוצים מהחיים בצפת העירייה, 79%  מרוצים מתפקוד העירייה ואחוז זהה מרוצה מתפקוד ראש העיר.

ומה באשר לשכונות? בדרום העיר 78% מרוצים מתפקוד העירייה ו87% מרוצים מתפקוד ראש העיר, במרכז העיר 81% מרוצים מתפקוד העירייה ו 95% מתפקוד ראש העיר, בכנען 95% מרוצים מתפקוד העירייה ו 95% מתפקוד ראש העיר, ובשכונות הצפוניות 91% מרוצים מתפקוד העירייה ו 95% מתפקוד ראש העיר.

נתון מעניין נוסף בסקר הינו שביעות הרצון מהשגת נציג שירות בטלפון- 73% מהתושבים שפנו בשנה האחרונה למוקדים השונים בעירייה מעידים כי הם מרוצים עד מרוצים מאוד מהקלות להשיגם, אחוז דומנה מרוצה מהמקצועיות של הנציגים ו-82% מרוצים מהאדיבות של הנציגים.

באשר למחלקות השונות- אגף החינוך נהנה מאחוז הגבוה ביותר של שביעות רצון משוכללת בין קלות השגת נציג, מקצועיות, יחס ואדיבות עם 83% המרוצים עד מרוצים מאוד, לאחר מכל מוקד 106 עם ציון משוכלל של 65% ומחלקת הרווחה עם 60%.

91% מהמשתתפים בסקר העידו כי חל שיפור משמעותי בנושא חזות העיר ו-93% ציינו שיפור בנושא ניקיון העיר. 74% מעידים על שיפור בשירות לתושבה.

 

ראש עיריית צפת שוקי אוחנה ציין: "אני מקבל את תוצאות הסקר בשביעות רצון רבה, משמח אותי לראות שהתושבים מרוצים לגור בצפת, מרוצים מאוד מהשיפור בפעילות האגפים השונים, מחזות העיר וניקיונה. ניתן לראות באופן מובהק כי אמון התושב בעירייה חזר ובגדול. נמשיך לפעול על מנת לשפר ולייעל את פעילות, להציב את התושב במרכז ולטפח את העיר שאין עוד כמוה בעולם".